Moralizátor

Moralizátor | https://www.facebook.com/moralizatorium

moralizator
Ďaľší pokus o ohrozenie tradičnej morálnej rodiny!
 
Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 24.2.2015 12:36

Ved jasne to bol ten pripad prenosu HIV transfuziou, od darcu ktrory zatajil, ze je homos. Tak to je pochopitelne, ze im to znicilo rodinu, ked zivitel je teraz smrtene chory a musi dodrziavat specialny epidemiologicky rezim a chodit na pravidelne drahe vysetrenia a terapie a do konca zivota byt na liekoch. Moralizátor si to presne trafil, ani som nevedel, ze ten chudak co ho nezodpovedny homos takto poskodil ma rodinu, ak ich poznas daj kontakt. Rad im adresne pomozem v ich tazkej situacii aspon financne kedze zdravie mu uz nikto nenavrati.


sanchezzz
sanchezzz | 24.2.2015 14:04

bude Ti to vtipné až dovtedy, kým sa nestrepeš na motorke a o dva roky nezistíš, že si svoju ženu nakazil AIDS-om.
http://www.zdra...exuali/?print=1
aids je stále choroba homosexuálov. Či sa to pseudohumanistom páči alebo nie.


vlado
vlado | 24.2.2015 14:34

@sanchezz: v tom článku sa píše že 65% nakazených je homosexuálov. čiže títo ľudia majú zakázané darovať krv, ja sa pýtam ako je teda možné že niekto zatajil že je homosexuál a krv daroval? evidentne nejaký dotazník nepomáha. ďalej sa pýtam, čo zvyšných 35%? ako na nich myslí dotazník? veď aj oni môžu darovať krv, a niekoho nainfikovať.


mavinius
mavinius | 24.2.2015 14:48

Keby sa na transfuzke mali spoliehat len na formular tak su krvne zasoby nepouzitelne.


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 24.2.2015 15:25

Formular je prvy filter, ked si niekto nechava platit za sex, berie drogy, alebo mal homosexualny pomer z inym muszom, tak je z darovania vyradeny. Znizuje to riziko sirenia STD teda nie len samotnej HIV.

Ale aby sa niekto necitil akoze diskriminovany v tomto duchu, tak rovanko mozu byt zrusenie otazok aj pre narkomanov a prostitutky. Potom defakto mozeme zrusit cely dotaznik a naklady na vysetrenie krvi a rizika prenosu a aj incidencia STD transfuziou sa zvysia, ved aby sa niekto necitil ukrivdeny tak to dako pretrpime nech to stoji co to stoji, hoc aj pomreme.

Este k tomu dotazniku, je odvodeny od obdobnych formularov ktore sa pouzivaju v cejej EU okruhy otazok navrhovala Rada Europy podla poziadaviek epidemiologov a transfuziologov z WHO. Dovodov na vsetky tie otazky je vcelku dost, ale venujme sa STD okrem ceny vysetrenia je dovodom aj cas ktory v pripade potreby krvi nikdy nehra v prospech prijemcu. HIV a ine STD sa mozu spravat aj netransparentne a moze trvat minimalne u HIV 3 mesiace kedy ho je moze diagnostikovat no latentne moze byt infikovany jedinec u ktoreho nebude mozne diagnozu stanovit aj dlhsie, preto sa dohodla preventivna ochranna doba rok, viac sa nepredpoklada byt potrebne hoci aj to nie je uplne vylucene. A to, ze sme mali len jeden pripad prenosu je prave prinosom tejto pre niekoho „diskriminacnej“ otazky ci otazok. Ale je to jasne podla LGBTSMPZN...i tie otazky su urazlive a niekto si ich len tak bez rozmyslu a neodborne vymyslel aby vsetkych sikanoval a za to teraz vsetci darcovia hrozne trpime. Preto sa vytvorila pocertoch kvalitna a prepracovana strategia ludskych prav ktora obdobne chyby vo verejnom zivote eliminuje ved na pomoc si priziva aj odbornikov ktori sa statisticky vyjadruju velmi moderne a logicky pr. „takmer viac ako polovica respondentov“ povazuje tieto otazky za diskriminacne - NO JOOO odbornici to se hned pozna :-) Kde sa hrabe WHO a katedry hematologie a epidemiologie európskych univerzit na nasich slovutnych LGBTi strategov, pre ktorych je kazdy oponent zmrd a diskusia s kymkolvek uplne nepotrebna. Ved oni velmi dobre veida ze takmer viac ako polovica respondentov sa citi byt diskriminovanych :-)


Moralizátor
Moralizátor | 24.2.2015 16:03

Trošku sme sa tu neporozumeli :) Ja nemám nič proti prísnym kritériám pri darovaní krvi, uvedomujem si, že potenciálne šírenie vírusu HIV je mimoriadne nebezpečná záležitosť. Rozhodne nebolo úmyslom tohto príspevku kritizovať dnešné podmienky pre darovanie krvi, pretože si myslim, že sú nastavené správne. A rozhodne nebolo cieľom uraziť pacienta, ktorý bol nakazený vírusom HIV, po transfúzií, ani jeho rodiny. Narážal som konkrétne, na opätovný boj Aliancie za rodinu s veternými mlynmi.

Citujem z článku z dnešného SME:

Aliancia upozorňuje, že stratégia kritizuje dotazník darcu krvi, ktorý obsahuje otázku, či mal kandidát na darcovstvo - muž za posledný rok pohlavný styk s mužom.

Konkrétny námet na zrušenie tejto otázky sa však v stratégii nenachádza. Je len v informatívnej prílohe, reagoval Martin Macko z Iniciatívy Inakosť.

Diskusia o stratégii bola otvorená. Podľa Suska ju poznačili prehnané emócie a šírenie lží. Výsledný dokument je podľa neho kompromisom, ktorý odzrkadľuje vnímanie ľudských práv na Slovensku. „Ukázalo sa, že niektoré pozície sú nezmieriteľné.“

Čítajte viac: http://www.sme....l#ixzz3SfsJOq00

Inu niekedy sa ľudia skrátka nepochopia...


| 24.2.2015 20:13

Inu niekedy sa ľudia skrátka nepochopia, alebo úmyselne šíria dezinformačné lži.

Takže je na výber - buď sú hlupáci neschopní porozumieť písanému textu alebo zákerní klamári.

Čo je horšie?


mavinius
mavinius | 24.2.2015 20:19

Ak si dobre pamatam tak v dotazniku su aj otazky na nechraneny sex s novym partnerom za posledne 3 mesiace, co by imho mohlo stacit a netreba to duplovat otazkami na homosexualny styk. Vsetko vsak vychadza z predpokladu ze na to pripadny darca odpovie pravdivo (z vlastnej skusenosti viem ze to vzdy neplati). Navyse ten dotaznik som vyplnal len raz ked som daroval krv prvy krat a potom sa ma uz nikto na nic nepytal. Tak neviem ci sa spoliehaju na moju pamat (a zodpovednost) alebo na to ze sa v mojom zivote nic nezmeni...


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 24.2.2015 21:25

Tak teraz kecas az praska, ja som pravidelny darca krvi a dodtznik je vzdy rovnaky, mam uz zlatu plaketu a nikdy sa mi nestalo, ze by sa v dotazniku daka otazka vynechavala, mozno si slendrian a necitas dotaznik dosledne, ale rozhodne je rovnaky vzdy a pre vsetkych a ano pytaju sa tam aj na ine otazky ohladom sexualneho spravania co len dokazuje, ze sa nejedna o diskriminaciu ale o seriozny zaujem eliminovat rizika prenosu prenosnych chorob, ale to uz sme tu preberali, pytaju sa aj ci si dal niekto zaplati za sex, alebo ci berie drogy, alebo ci zaznamenal rapidny ubytok hmotnsti, skratka vsetko co by mohlo poukazovat na moznost prenosneho ochorenia ak sa niekto citi diskriminovany ked sa ho na to pytaju nerozumiem preco sa trepe na transfuzzku, chce pomoct alebo poskodit prijemcu, ak nechce poskodit tak sa musi podrobit vsetkym krokom kam patri aj dotaznik, uz sa tesim ked sa ohradia prostitutky a narkomani ze ich tie otazky urazaju alebo niekto kto mal v rodine BSE a pod. ako som pisal rovno dotaznik zrusit, nasledne cas a cena transfuzii bude na takej urovni ze sa ju ani neoplati vykonavat


mavinius
mavinius | 25.2.2015 08:41

Zda sa ze o mojom zivote vies viac ako ja. Pisem ze som dotaznik vyplnal len ked som bol darovat prvy krat, potom mi uz nikto ziadny dotaznik vyplnat nedaval. Nevadi mi dotaznik ani otazky v nom obsiahnute ale vynechanim otazky o homosexualnom styku sa podla mojho nazoru nezmeni rozsah ani kvalita ziskanej informacie ak zaroven v dotazniku zostanu otazky zistujuce sexualne spravanie (novy partner v poslednej dobe).
Zaroven to nic nemeni na fakte ze sa ziskana krv vysetruje (bez ohladu na odpovede v dotazniku) na zltacku, HIV a syfilis (plus nejake pecenove testy a krvny obraz).
Skus nachvilu pripustit ze nie vsade je to rovnake a ze nie vsetci mame rovnaku skusenost ako ty. Idealne skor nez niekoho obvinis ze keca.


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 25.2.2015 09:00

Prosim ta a v ktorej transfuznej stanici nedavaju vyplnat dotaznik, rovno oslovim doktorku Svitekovu aj tamojsi RUVZ nech zjednaju napravu. Krv rizikovym skupinam sa neodobrea a nakladne vysetrenie sa robi len pri prvom odbere, to ale nemeni obsah dotaznika. Dotaznik prave preto je taky aky je aby sa nemuelo po kazdom obbere vykonavat tri a viac mesiacov trvajuce testovanie, preto nesie darca zodpovednost ak v dotazniku klame, je tam na to upozorneny, ze v pripade zatajenia skutocnosti nesie aj zodpovednost. Kecas lebo keby si bol opakovane darovat krv, tak by si vedel ako to prebieha aj to, ze krv sa pri naslednych odbreoch netestuje tak podrobne ako pri prvom odbere (to trva niekolko mesiacov) a aj to, ze dotaznik je neoddelitelnou sucastou odberu bez neho by ti krv neodobrali ani ta nezaevidovali, kto by potom niesol zodpovednost, snad sestra ktora by pripadnu infikovanu krv odovzdala do krvnej banky bez cestneho prehlasenia darcu? To je ako keby si tvrdil ze chodis do obchodu kde sa tovar vydava bez platenia, hoci to by bolo viac uveritelne, lebo to je len vecou majitela, ale epidemiologia nie je zalozena na niekoho dobrovoli lez na presnych pravidlach medzinarodne implemetnoavnych a kontorlovanych. Pocuj bol si ty v NTSSR alebo to robi este nacierno daky obchodnik s organmi a tkamivami. Tu druhu alternativu ti neodporucam ide tam o zivot.


mavinius
mavinius | 25.2.2015 10:17

Som rad ze som narazil na takeho odbornika ktory mi vysvetli ze co som zazil sa mi v skutocnosti nestalo. Absolvoval som 8 odberov z toho len prve dva boli u vyjazdovky NTSSR a teraz prekvapenie ostatne som absolvoval v hematologicko-transfuznom oddeleni lokalnej nemocnice ktore nespada pod NTSSR ale pod tu nemocnicu.
Este upresnim ze to bolo v rokoch 2000 az 2008.
Pokial viem spominane testy v minulom prispevku sa robia pri kazdom odbere. Neratas s moznostou ze by si sa mohol nakazit bez svojho vedomia?


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 25.2.2015 10:41

Tomu treba trochu rozumiet, robia sa len zakladne testovania teda antigeny (protilatky) komplexne vysetrenia pritomnosti HIV sa neda urobit na pockanie a preto sa vykonava len pri prvom odbere potom je to na pravdovravnosti darcu. Ak sa objavi anitiVIH tak to ukaze aj zakladne vysetrenie ktore sa robi vzdy, ale to sa nemusi potvrdit aj tri mesiace po prenose infekcie, lebo protilatky sa este nevytvorili. Preto sa pytaju na posledny rok, aby bola dostatocna ochranna doba a zrejme aj pre ine STD ako len HIV.

OK beriem. Ak niekto robil odbery v minulosti mimo dozoru NTS o tom nemam informacie a teda beriem spat, mozno tam nedodrziaval standard, co by v tejto republike nebolo nic vynimocne, mozno aj to bol dovod preco uz odbery nerobia, ale dnes je to nemozne. Ak to co pises je pravda co teraz nespochybnujem, tak aj chapem ako sa mohlo stat, ze sa HIV transfuziou preniesol. Tu vidiet ze su tie pravidla opodstatnene tak prisne a preco sa rizikovym osobam radsej odbery nevykonavaju. To nie je koli predsudkom a homofobii, to je koli prevencii a ochane prijemcu.


mavinius
mavinius | 25.2.2015 12:20

Mam doma dva preukazy darcu, jeden z NTS a druhy co som vyfasoval ked som bol darovat v nasej nemocnici.
Nespochybnujem podstatu a dolezitost dotazniku, len som podotkol ze som daroval krv aj bez toho aby ma ho nutili vyplnat.
Zaroven si viem predstavit ze by vypadla otazka o homosexualnom styku bez toho aby to ohrozilo funkcnost dotazniku kedze relevantnu informaciu vieme dostat uz z otazky o nechranenom styku s novym partnerom.
Nie, nie som odbornik na vysetrenia a nie su mi zrejme rozdiely medzi jednotlivymi sposobmi (alebo typmi) vysetreni. Vychadzam len z informacii co som si zapametal a z vlastnej skusenosti. Znamemu po tretom odbere prisla informacia ze ma navstivit svojho lekara, takze predpokladam ze nejake vysetrenia sa robit musia, zaroven predpokladam ze dotaznik nedokaze pokryt vsetky moznosti plus je tu moznost ze je darca infikovany bez svojho vedomia (netusim aka je to pravdepodobnost). Ako priklad mi napada ak partner darcu ma aj styk s inou osobou (podvadza ho) o com darca nemusi vediet.
A pridam este jednu osobnu skusenost, prvy krat som bol darovat pocas zakladnej vojenskej sluzby a niektori "darcovia" vedome klamali v dotazniku koli vychadzke, ulavam, obedu a vinu.
Ale aby som sa vratil k povodnej teme. Myslis si ze otazka na homosexualny styk je nevyhnutna? Fakt by nestacilo sa pytat na nechraneny styk s novym partnerom bez ohladu na pohlavie?


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 25.2.2015 17:47

Ano je podstatna. Lebo homosexuali su 19* viac rizikovy ako heterosexuali, preto toto opatrenie ktore vychadza z standardov schvalenych aj radou europy.


vlado
vlado | 25.2.2015 21:09

@mavinius: ale isteže by stačilo, v princípe v tom nie je rozdiel. vo viacerých krajinách môžu homo darovať krv, tam je otázka preformulovaná, nie či mali styk s mužom, ale či za posledný rok mali styk.


sanchezzz
sanchezzz | 26.2.2015 10:56

Mam striebornu plaketu a taham na zlatu. Viem ze v dotazniku by stacilo klamat a ak by som mal aids to ze mam v krvi HIV sa nezisti z jednoducheho dovodu, ze inkubacna doba prepuknutia hiv do AIDS je dlhsia ako doba pocas ktorej je krv nepouzita v boxe. Staci ak mam sex s niekym kto ho mohol mat pred mesiacom s niekym kto mohol mat hiv. Ak po takomto styku pojdem darovat krv, som nezodpovedny a teoreticky pacham trestny cin. Z hľadiska principu je jedno ci slo o partnera heterosexualneho alebo homosexualneho. V dotazniku je aj otazka, ci som mal za posl tusim pol roka alebo 3 mesiace noveho sexualneho partnera - to je akoze diskriminacia promiskuitnej mensiny? Nie. A preco je na mieste pytat sa na styk muza s muzom? Pretoze vzhladom na to, ze sotva 4% sa dokazu postarat o 65% prenos HIV a zvysnych 96% spôsobí iba 35% prenosu vypoveda o promiskuite medzi homosexualmi. Preto je otázka na mieste. Homosexuali skratka ziju promiskuitne. Štatistika neznamená, že zvyšných 35% nežije promiskuitne, iba to, že zatiaľ sa nenakazili.


mavinius
mavinius | 26.2.2015 13:52

@sanchezzz:
viac menej suhlasim s tym co si napisal.
Myslim si ze dotaznik je akousi formou prevencie no nedokaze zabranit vzniku kontaminovanych jednotiek, len ich pravdepodobne o nejake percento znizit.
Netusim ci sa robil prieskum promiskuity medzi homosexualmi ale ak vyvodzujes zavery z prenosu HIV tak je mozny i dalsi logicky zaver a to ze homosexuali (z pochopitelnych pricin) v mensej miere pouzivaju ochranu.
Je jasne ze promiskuita vyrazne zvysuje sancu nakazy (u homo aj hetero) navyse ak islo o nechraneny styk.
Nevylucil by som homosexualov vo vseobecnosti, stacilo by dotaznikom zistovat nechraneny (mozno i so specifikaciou na homosexualny) styk (a mozno i prommiskuitu napriklad za posledny rok).


sanchezzz
sanchezzz | 26.2.2015 14:45

Mavinius,
chápem, ale ak je aj homosexuál ktorý prišiel darovať krv jeden mála percenta čo nežijú promiskuitne, ostávam nedôverčivý voči tomu, že je taký aj jeho partner. Preto si myslím, že nemať za posl. 12 mesiacov sex s mužom (ako je to definované v dotazníku teraz) je predsalen efektívnejšie. Tu opäť nejde v prvom rade o práva homosexuálov, ale prvoradý je záujem pacienta. Aktivisti to opäť samoúčelovo otáčajú. IMHO.


vlado
vlado | 26.2.2015 16:38

pozeral som dotazník tu http://primar.s...ych-buniek.html a tam je otázka či ste mali pohl. styk s mužom, v tomto dotazníku: http://www.docolo.sk/dotaznik-darcu.pdf je už otázka či ste mali styk za posledných 12 mes. evidentne je dotazník aktualizovaný a takto by to malo byť.


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 26.2.2015 17:40

Nerozumiem o co ti slape? NTS SR ma uz niekolko rokov tan dotaznik ktory si prilozil v druhom odkaze a tam ta otazka je jasne polozena.
Pre muzov: Mali ste posledných 12 mesiacov sexuálny kontakt s iným mužom ? Ak bol dotaznik aj aktualizovany tak si najdi starsie a ta otazka tam bola uz davno pred rokom 2013, viem to tak, ze som uz daroval krv viac ako 40* za obdobie cca.15rokov a nepamatam sa, ze by tam dakedy ta otazka chybala. A to co pisu na SME ...NO COMMENT.


vlado
vlado | 26.2.2015 20:44

o nič mi nešlape :) ja len že som predtým vychádzal z toho dotazníka na sme, ale tento "nový" mi príde voči homosexualom absolutne korektný


mavinius
mavinius | 26.2.2015 21:30

Suhlasim s Vladom, proti tomu druhemu dotazniku nie je co namietat.
Dotaznik na ktory si spominam ja mal menej otazok a len minumum informacneho textu. Budem sa musiet niekedy znovu zastavit a opytat ci by o moju krv mali este zaujem. Potom dam vediet ci a aky dotaznik som vyplnal... :D


calamada kapustova
calamada kapustova | 27.2.2015 22:03

ja mam zlatu plaketu ali a co mas ty? nasrane v hlave :D


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader